lauantai 25. tammikuuta 2014

TIUHAAN TAHTIIN

Siltä tuntui  Helsingin-reissu, vaikka ei nyt sentään juoksutahtiin menty. Mutta kun lähtee täältä päästä aamujunalla, joka on puoli kahdentoista maissa Helsingissä, kirjautuu hotelliin, lounastaa,  kiertelee kaupungin erinäisissä paikoissa, huilaa hotellihuoneessaan, valmistautuu iltamenoa varten  > osallistuu parintunnin iltatilaisuuteen, sieltä sitten illalliselle, josta hotelliin nukkumaan, aamulla aamupalalle, kirjautuu hotellista, kipittää rautatieasemalle ja on takaisin lähtöpisteessä puoli kahden aikaan iltapäivällä, niin onhan se aika tiuhaan tahtiin.

Olin trimmannut perjantaiaamun herätyksen hyvältä varalta liian aikaiseksi. Suihkussa käytyäni sain  palata pää märkänä vielä tunniksi nukkumaan. Uni jäi sattuneesta syystä puolinaiseksi. Mutta virkkuna ja hyvävointisena alkoi matkanteko. Perille tullessa päästiin heti hotellihuoneeseen. Pääkaupunkipakkaseen ei tehnyt mieli lähteä tarpomaan, joten hain hotellin alakerran einestiskiltä meille mukavat lounastarjoilut. Mies lähti tavanomaiseen kohteeseen, F-Musiikkiin ja minä jäin pyörimään tavaratalon kerroksiin. Jo tunnin kuluttua olin kiertämisestä aivan puhki. Ei muuta kuin takaisin hotellihuoneeseen huilaamaan. Tunnin päästä olin taas valmis uuteen kierrokseen ja lähdimme yhdessä miehen kanssa Akateemiseen,  Stockalle ja lopuksi kahvittelemaan Café Esplanadille.

Akateemisessa oli sellainen tunne kuin jo valmiiksi kylläisellä notkuvan herkkupöydän äärellä...

Stockan miestenosastolla mies kylmäpäisenä houkutuksille...

Tällä osastolla mies suorastaan vaati päästä kustantamaan...

Näinpä se mukava päivä meni kaupungilla. Palasimme lepäilemään ennen teatteriin menoa. Vaakunasta on kivenheiton matka Kansallisteatteriin, joten  pikkupakkasessa kävely vain virkisti. Itse illan esitys oli (Hesarin arvostelun aikoinaan tyrmäämä) varsin hauska ja ajatuksia herättävä, ajankohtainenkin. Kansallisteatterissa ei ole tullut aikaisemmin käytyä. Varasin kameran mukaan kuvatakseni mahtavia puitteita. Mutta eihän  tuolla pienennäyttämön puolella, tavallisella nykyaikaisella teatterikatsomossa ollut  mitään kuvaamista. Teatteriesityksen jälkeen palasimme tyytyväisinä hotelliimme ja totesimme olevamme vielä sen verran kylläisiä ja väsyneitä, että ilta saa päättyä pariin punaviinilasilliseen ja sitten pehkuihin.

Entistä miellyttävämmin taittuu junamatka tätä nykyä...
Kyllä vain tällainen pienimuotoinen ja tiuhaan tahtiinkin tehty pääkaupunkireissu tekee hyvää ja antaa uutta virtaa. Pääkaupungista palattuamme poikkesimme samalla viikonlopun ruokaostoksille. Innostuin ottamaan lihatiskiltä kilon vastajauhettua jauhelihaa ja jauhettua maksaa. Tein äsken niistä molemmista jo taikinat valmiiksi ja huomenna heti aamulla ne paistan.Onpa ensiviikolle ruuat valmiina.  Tällaisten reissujen jälkeen on aina kiva palata onnellisena kotiin!

Aitoa Stockalta!  Huomenna tätä rakkaitten kanssa nautitaan.

1. Olipa mukavan - ja kiireisen - tuntuisia päiviä. Pikkureissut piristää ihmeesti ja tuntuvat usein pidemmiltäkin poissaoloilta. Me on Ukin kanssa tehty vastaavia piipahduksia täältä Helsingistä mm. Turkuun ja Tampereelle. Ja nautittu.

2. Mukavan kiireinen, kyllä!
    Kyllä vaan, sain tästä mukavasti virtaa, heti aamulla pyöräytin ison lihapullataikinan valmiiksi ja nyt ne ovat uunissa paistumassa. Paistoin (piiiitkästä aikaa) myös maksapihvejä ensiviikolle nautittavaksi.
    Helsingin päästä onkin sopivan pituinen ja mutkaton matka noihin kaupunkeihin.
    Meiltä matkan teko kestää... vaan tätä nykyä jo puolet nopeammaksi muuttunut kulku.
    Ja kunhan Pohjanmaa rata valmistuu, niin vauhti vaan paranee, ihanaa!

3. Kivalta kuulosti reissunne ja kivan postauksenkin olet tehnyt siitä! Helsingin reissua ollaan mekin suunniteltu, mutta aina se vaan on jäänyt tekemättä. Mutta kyllä se siellä suunnitelmissa edelleen on:)

1. Aina yhtä ihanaa, vaikka paljolti samoissa paikoissa kierrellään. Täältä metsän keskeltä on vaikuttavaa päästä välillä vilkkaampaan ympäristöön. Vaakunassa yleensä yövytään. Keksin hyödyntää bonusten lisäksi miehen nimissä senioripakettia, niin saa kohtuulliseen hintaa hyvän hotellimajoituksen huippu aamiaisineen. Saunassakin on joskus tullut käytyä.

Innolla suosittelen Helsingin reissua! Liikaa ei kannata ohjelmaa keksiä.

4. Kivaa kun reissunne onnistui!
    Mun Hesan matka peruuntui, mutta pääseehän sinne myöhemmin. Messut vaan jäi väliin.
    Ja kävinhän minä loppiaisen jälkeen neljän päivän reissulla Espoossa.
    Onneksi tuo junamatka on jo niin lyhyt, kun nopeimmalla kulkee. Viimeksi luin koko matkan kirjaa ja hups vaan, olin jo asemalla ja mies vastassa. Mukavaa pakkasviikkoa sinulle!

1. Kyllä vaan!
      Harmi tuo peruuntuminen, mutta järjestät vain uutta matkaa tilalle.
      Minun täytyy päästä tuonne pääkaupunkiin muutaman kerran vuodessa, seuraava kerta tuleekin maaliskuussa työn puolesta, kiva. Sanos muuta, nopea matkanteko saa välimatkat lyhenemään ja mahdollistaa mukavan matkustelun, on kyllä ihanaa! Ennen vanhaan matka kesti tunteja, jopa yövaunussa matkustettiin ;) Ja tuokin saa tuntumaan matkan etenemisen joutuisalta, kun voi omasta läppäristä kaikkea mielenkiintoista selailla.

Kiitos, samoin sinulle! Valokin näyttäisi lisääntyneen.

5. Vastaukset
    1. Hyvä kysymys! Olen itsekin ajatellut tulevana kesänä musiikkijuhlien aikaan sinne varata liput ja hotellin, eli tuumasta toimeen.

6. Tuohon tyyliin meidänkin Hesan reissut tehdään, aamulla lähdetään, yksi yö hotellissa ja iltapäiväksi kotiin.
    Siinä välissä kierretään etukäteen ajatellut paikat.
    Mukava on aina käydä ja nauttia muiden ruokia ja muuta tarjottavaa.

1. Kummasti sitä kerkiää noinkin lyhyessä ajassa.
      Aikaisempiin vuosikymmeniin verratessa matkanteko Hesaan kesti, kun nykyään pääsee alle 4 tuntiin. Tulevaisuudessa varmaan vielä vähemmän. Olen myös oppinut hyödyntämään Vaakunan senioritarjousta, joten hotelliöypyminenkin on kohtuullista luxusta. Tuntuu ihanalta, että Helsinki on noin lyhyen ajan päässä, eikä kohtuuttomasti maksa. Aina yhtä mukavaa käynti siellä, kyllä!

7. Matkanne on taas tarjonnut ruokaa niin sielulle kuin ruumiillekin.. Ihanat kuvat! :)

1. Näin teki :)
      Kiitos! Kuvani ovat proosaa, mutta kivoista kohteista :)
      Sinun kuvasi ovat runoja - minun kirjoitettu kauppalista.

8. Se on pieni ihme aina, kuinka lyhytkin reissu pois jokapäiväisistä ympyröistä, vaikka niissäkään ei mitään vikaa edes ole, virkistää ja antaa uutta puhtia. Olimmepa vielä lyhyemmällä käväisyllä kuin te lauantaina, maanantaina Helsingissä, iltapäiväjunalla sinne ja viimeisellä iltajunalla takaisin Turkuun, "Kiviä taskussa" katsomassa. Seniorihinnoilla junissa on edullista ja helppoa matkustaa. Ps. ne Turun musiikkijuhlat ja myös Naantalin alkukesän kamarimusiikit tosiaan kannattaa sinun pitää mielessä ! Heleitä helmiäiskelejä toivottelee H-H.

9. I hope to see more post from you. Thank you for sharing this post. Your blog posts are more interesting and impressive

olms ts

10. Click This Link replica evening bags my response replica bags 168 mall check these guys out replica bags seoul