tiistai 7. huhtikuuta 2009

PALJASTUKSIA

Vastaampa tähän Arleenalta saamaani parisuhdekyselyyn. Pitkästippä olikin kysymyksiä.

Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?
Minä tunsin miehen ja kaukaa ihailin.

Kuka pyysi ketä ulos?
Minä tein aloitteen ja lähestyin.

Kuinka vanhoja olette?
Ei vielä ihan eläkeläisiä.

Onko teillä yhteisiä lapsia?
Aikuiset poika ja tytär.

Entä lemmikkejä?
Kolme kissaa.

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?

hmmm..? Shoppailu yhdessä, mutta toisinaan oikeinkin mukavasti menee ja löytöjä tehdään. Keskustelu, jossa näkemykset erilaiset - voi aiheuttaa kiivasta väittelyä tai mökötystä.

Kävittekö samaa koulua?
Osittain. Eri aikaan.

Oletteko kotoisin samasta kylästä?
Samalta kylältä.

Kumpi on älykkäämpi?
Yhtä teräviä ollaan. Ihailen mieheni yleissivistystä; urheilusta, politiikasta, musiikista ja maantiedosta hyvä tietämys.
Itselläni taitaa mennä tuonne tunneälyn ja sosiaalisen herkkyyden puolelle.

Kumman sisaruksia näette enemmän?
Minun (4). Miehelläni on vain yksi veli.

Kumpi on herkempi?
Reagoin ja myötäelän herkästi kanssaihmisten iloihin ja suruihin. Tippa tulee myös herkästi silmään vaikka televisiouutisten koskettavista asioista. Miehellä tuo herkkyys on kai enempi omien tunteiden keskeistä. Kun katsotaan yhdessä jotain hyvää elämänmyönteistä ja oikeudenmukaisen voittavaa elokuvaa, niin hyvillä mielin toisiamme halataan.

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?
Kalajoen Mamma Leone. Siellä on mahtavan hyvää kalaruokaa, myös pihvit. Ei hieno ravintola, mutta hyvän ruuan ystävien paikka. Kokkolassa Rosso ja hienompaa ja hyvää ruoka halutessa Vanhan kaupunginravintolassa.

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

Kanarialla, Puerto Ricolla. Kohta mennään vieläkin kauemmas, la, la,laa…

Kummalla on hullummat eksät?

Ei ole eksiä.

Kummalla on pahempi temperamentti?
Minulla, mutta huomattavasti iän myötä on laantunut.

Kumpi laittaa ruoan?
Miehen osuus ruuanlaitossa on vuosien saatossa vain lisääntynyt – tykätään molemmat. Mies käsittelee aina kalat ja tekee hyvää kalaruokaa. Viikonlopulla tykkää laittaa illallista, sopii hyvin. Minä katan ja teen salaatin. Joskus jälkiruokaakin.

Kumpi on sosiaalisempi?
Minä.

Kumpi on siisteysintoilija?
Ei kumpikaan.

Kumpi on itsepäisempi?
Mies tietenkin.

Kumpi vie suuremman osan sängystä?
Mies valittaa, että minä?

Kumpi herää aikaisemmin?
Vaihtelee. Viikonloppuisin minä.

Missä ensimmäiset treffinne olivat?
Omalla kylällä tansseissa.

Kummalla on suurempi perhe?
Minulla, 4 siskoa. Miehellä vain yksi veli.

Saatko usein kukkia?
Erittäin harvoin.

Kumpi on mustasukkaisempi?

Mieheni.

Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?

Saattoi olla vain puoli vuotta.

Kumpi syö enemmän?

Kyllä oma lautaseni näyttää aina täydemmältä. Toisaalta mieheni ottaa useammin ruokaa lisää.
Kumpi pesee pyykit?
Kiitos anopin, mies on oppinut pesemään oman pyykkinsä. Mutta kyllä minä yleensä pyykinpesun huolehdin.

Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?

Huomaan vähitellen saavuttaneeni häntä joissakin asioissa ja joissakin asioissa hän on jopa kysynyt opastusta minulta.

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?
Vaihtelee. Jos mennään minun autolla, niin minä ajan. Illastamassa ravintolassa jos käydään, niin kotiin palatessa minä ajan.

3 kommenttia:

  1. Oli aika pitkä tämä kysely, mutta ihan hauskahan tämä oli. Mukava verestää vanhoja muistoja.
    Kiitos, että vastasit, tulitpa tutummaksi.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommenteistanne Arleena ja Krisse. Parisuhdettaan on tullut mietityksi, kyllä - sitä kautta oma itsetuntemus ja itseluottamus on syventynyt/parantunut, hyvä. Aika kauniilta se noiden vastausten mukaan vaikuttaa. Ja tässä vaiheessa, yli kolmenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen sitä onkin, totta.

    VastaaPoista